Alicia Grullon 
The Battle of Brooklyn series, 2017

Conceptually driven, I direct my interdisciplinary practice towards critiques of the politics of presence, arguing for the inclusion of under-invested communities in political and social spheres. I work with performance, photography, video and participatory art. When working with photography, I draw on the signification of my body as a woman of color, to explore identity and the process of its decolonization in tandem with place and land. In my photographs, I intentionally border between the staged and documented engaging art as both form and history. In “The Battle of Brooklyn” an overarching question for me is how do I fit into the dominant narrative of US history as a woman of color and child of immigrants. For the series, I dressed as a militia man from colonial Brooklyn while a photographer followed me as I took part in exercises, spoke to people and tried to blend into the annual re-enactment in Greenwood Cemetery. In my shoes, I carried copies of the 2014 "We the Protesters from Ferguson’s Open Letter" and the American Indian Movement's 1978 20-point manifesto.

Σκεπτόμενη εννοιολογικά, κατευθύνω τη διεπιστημονική μου πρακτική προς την κριτική της πολιτικής της παρουσίας, υποστηρίζοντας τη συμπερίληψη κοινοτήτων με περιορισμένη εκπροσώπηση στην πολιτική και κοινωνική σφαίρα. Ασχολούμαι με την περφόρμανς, τη φωτογραφία, το βίντεο και τη συμμετοχική τέχνη. Όταν χρησιμοποιώ τη φωτογραφία, βασίζομαι στη σημασία του δικού μου σώματός ως έγχρωμης γυναίκας, για να εξερευνήσω την έννοια της ταυτότητας και τη διαδικασία της αποαποικιοποίησής της σε συνάρτηση με τον τόπο και τη γη. Στις φωτογραφίες μου, σκόπιμα ισορροπώ μεταξύ μιας σκηνοθετημένης και μιας τυχαίας δράσης που απαιτεί την εμπλοκή του κοινού, τόσο ως μορφή όσο και ως ιστορία. Στο έργο «The Battle of Brooklyn» ένα πρωταρχικό ερώτημα για μένα είναι το πώς θα ταιριάξω εγώ προσωπικά στην κυρίαρχη αφήγηση της ιστορίας των ΗΠΑ ως έγχρωμη γυναίκα και παιδί μεταναστών. Για τη σειρά, ντύθηκα ως πολιτοφύλακας από το αποικιακό Μπρούκλιν, ενώ ένας φωτογράφος με ακολουθούσε καθώς συμμετείχα σε ασκήσεις, μιλούσα με κόσμο και προσπαθούσα να ενταχθώ στην ετήσια αναπαράσταση της επαναστατικής μάχης στο νεκροταφείο Greenwood. Στα παπούτσια μου, κουβαλούσα αντίγραφα της ανοιχτής επιστολής του 2014 «Εμείς, οι Διαδηλωτές του Φέργκιουσον» και του μανιφέστου των 20 σημείων του Κινήματος Γηγενών Αμερικανών (American Indian Movement) του 1978. 

Η Alicia Grullón χρησιμοποιεί την performance και την αυτοπροσωπογραφία ως κριτική στην πολιτική της παρουσίας, ως ένα επιχείρημα για την ένταξη των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων στην πολιτική και κοινωνική σφαίρα. Η Grullón έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις συμπεριλαμβανομένου του The 8th Floor, Bronx Museum of the Arts, BRIC House for Arts and Media, El Museo del Barrio και το Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Έχει λάβει επιχορηγήσεις από το Ίδρυμα Puffin - Τμήμα Πολιτιστικών Υποθέσεων της πόλης της Νέας Υόρκης και τα Franklin Furnace Archives. Ο Grullón έχει συμμετάσχει σε residencies στο Hemispheric Institute for Politics and Performance, στο Κέντρο Τεχνών Βιβλίου. και το πρόγραμμα AIM του Μουσείου Τεχνών του Μπρονξ. Για την δουλειά της έχουν γράψει το Hyperallergic, το ArtNet News, οι New York Times και το Women & Performance: A Journal of Feminist Theory. Η Grullón είναι αποδέκτης του βραβείου Colene Brown Art Prize 2019 και της υποτροφίας Walentas 2020-2022 στο Moore College of Art and Design στη Φιλαδέλφεια.

Η ακτιβιστική της δουλειά την οδήγησε να είναι ένας από τους αρχικούς και τρέχοντες διοργανωτές για το People’s Cultural Plan (PCP), μια ομάδα καλλιτεχνών και εργαζομένων στον πολιτισμό που εντοπίζουν ανεπάρκειες στις προτάσεις της πόλης σχετικά με το πολιτιστικό πλάνο. Το πρόγραμμα των 17 σελίδων του PCP χωρίζεται σε 3 κεφάλαια: Στέγαση & Μετατόπιση, Πολιτιστική Χρηματοδότηση, Μετοχικό κεφάλαιο και Εργασία. Ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 στο Artists Space και τον Σεπτέμβριο, η απάντηση της PCP στο σχέδιο της πόλης δημοσιεύτηκε στο Hyperallergic. Η Grullon έχει συνεργαστεί για την σύνταξη Op Eds σε σχέση με την PCP για το Hyperallergic και το City Limits ενώ έχει γράψει και η ίδια για το The Latinx Project στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Το νομοθετικό καλλιτεχνικό εγχείρημα της Grullón PERCENT FOR GREEN εξετάζει την κλιματική αλλαγή από την πλευρά των περιβαλλοντικών αδικιών στο Μπρονξ και έχει δημιουργήσει ένα λειτουργικό πράσινο νομοσχέδιο σε συνεργασία με τους κατοίκους της περιοχής. Έχει παρουσιάσει αυτό το έργο στο συνέδριο της Ετήσιας Ένωσης Ιστορικών Τέχνης στο Λονδίνο, την Ένωση Εκπαιδευτών Τέχνης των Ηνωμένων Πολιτειών, το Creative Time Summit 2015 και το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Έλαβε BFA από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, MFA από το Πανεπιστήμιο της Πολιτείας της Νέας Υόρκης στο New Paltz και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σε επίπεδο διδακτορικού περί Τέχνης και την Εκπαίδευσης στο Teacher’s College του Πανεπιστημίου Columbia.