Eleftheria Kotzaki 
Le pouf décapité, 2021 

In the kitchen of the Atopos CVC neoclassical building, Eleftheria Kotzaki creates an installation inspired by the unfortunate head of Marie-Antoinette. Before the Revolution, the impressive, intricate and voluminous hairstyles of the Queen of France created a peculiar fashion in the aristocratic circles of the era. According to reports of that period, there were many young ladies who were unable to financially support the dictates imposed by Antoinette's expensive taste, which seems to have led several families into bankruptcy. Combined with rumors regarding her morality, similar exaggerations of the queen created a monstrous profile for Louis XVI's wife, a fact that made acceptable in the collective fantasy the myth of her urging her subjects to eat cake as they were unable to find bread. Kotzaki also invites her artistic group The Flower Girls Collective, to use this phrase and create an edible artwork that coexists with the other elements of the installation. 

Στην κουζίνα του νεοκλασικού κτιρίου, η Ελευθερία Κοτζάκη δημιουργεί μια εγκατάσταση εμπνευσμένη από το άτυχο κεφάλι της Μαρίας Αντουανέτας. Πριν την Επανάσταση, τα εντυπωσιακά, περίπλοκα και ογκώδη χτενίσματα της βασίλισσας της Γαλλίας δημιουργησαν μια ιδιάζουσα μόδα στους αριστοκρατικούς κύκλους της εποχής. Σύμφωνα με αναφορές της περιόδου, πολλές ήταν οι νεαρές κυρίες που αδυνατούσαν να υποστηρίξουν οικονομικά τις επιτάξεις που ουσιαστικά επέβαλε το ακριβό γούστο της Αντουανέτας, πραγμα που φαίνεται να οδήγησε αρκετές οικογένειές στην χρεοκοπία. Σε συνδυασμό με τις φήμες για την ηθική της, παρόμοιες υπερβολές της βασίλισσας δημιούργησαν ένα τερατώδες προφίλ για την γυναίκα του Λουδοβίκου ΙΣΤ’, γεγονός που κάνει δεκτό στο συλλογικό φαντασιακό και τον μύθο για την προτροπή της προς τους υπηκόους της να φάνε παντεσπάνι. Ακόμα, η Κοτζάκη προσκαλεί την καλλιτεχνική της ομάδα The Flower Girls Collective που χρησιμοποιεί την φράση αυτή για να δημιουργήσει ένα βρώσιμο έργο που συνδιαλέγεται με τα υπόλοιπα στοιχεία της εγκατάστασης. 

Η Ελευθερία Κοτζάκη είναι εικαστικός με έδρα την Αθήνα. Το έργο της περιστρέφεται γύρω από μια σειρά κοινωνικών κατασκευών που βλέπει ως κυρίαρχες δυνάμεις στη διαμόρφωση της ατομικής ταυτότητας. Η Κοτζάκη χρησιμοποιεί συχνά τα στερεότυπα που συναντάμε στις καθημερινές πρακτικές είτε σε ένα λαϊκό, παραδοσιακό πλαίσιο είτε στον σύγχρονο κόσμο. Χρησιμοποιεί υλικά που συνδέονται πολιτισμικά με τη γυναικεία ταυτότητα και, μέσα από μια σχεδόν εμμονική πρακτική, παράγει γλυπτά και εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας. Μέσα από αυτό το έργο, συχνά υπερταυτίζεται με τον προδιαγεγραμμένο κοινωνικό της ρόλο και τον επικρίνει με συχνά ειρωνικό τρόπο. Από το 2011 η Κοτζάκη είναι μέλος του ​Flower Girls​, μιας καλλιτεχνικής κολεκτίβας που παράγει συμμετοχικές performances με βρώσιμα στοιχεία.