Shahpour Pouyan
Skyhigh is my place, 2021
(3d printed PLA plastic, 29,5 x 29,5 x 30 cm, printed by Christos Fousekis)
Courtesy the artist 

By using the architectural model of the air control tower of Isfahan Air force base, Pouyan summons the Iranian Revolution of 1979 and specifically his father's involvement in this historic moment. At the height of the Revolution, Pouyan's father, an electronic engineer for jet fighters, took part in a collective effort to plant wheat at a military base near Isfahan. This short-lived farming operation stands for the many contradictions of the 1979 Revolution, where a technological obsession with airspace was combined with patriotic infatuations for rural land. "Skyhigh is my place" is the slogan of the Iranian Air Force since its founding in 1925. It is one of the few slogans that remained unchanged after the Revolution. The tower is an example of the modernization of Iran and the military, especially by the second Pahlavi King, who was obsessed with the air force. The tower is a unique brutal style tower that was entirely made with concrete and steel. The tower is still in use by the Iranian Air Force. 

Ο Shahpour Pouyan έλαβε το δεύτερό του Master στο Pratt Institute του Μπρούκλιν (MFA, Integrated Practices) και έχει μεταπτυχιακό στη Ζωγραφική από το Πανεπιστήμιο Τέχνης της Τεχεράνης. Στο παρελθόν σπούδασε Νεοπλατωνική Φιλοσοφία στο Ιρανικό Ινστιτούτο Φιλοσοφίας και έλαβε δίπλωμα Μαθηματικών και Φυσικής από τη Σχολή Elmieh της Τεχεράνης. Μεταξύ 2007 και 2009, δίδαξε ιστορία της τέχνης και περσική αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Πολιτισμού της Τεχεράνης. Είχε δώσει πολλές διαλέξεις και έχει επιτελέσει σειρά εργαστηρίων σε αμερικανικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το NYU, το Pratt Institute, το Sarah Lawrence College και το Montclair State University. Ενώ το έργο του αναφέρεται φυσικά στην πατρίδα του (το Ιράν), είναι σαφώς παγκόσμιο και εννοιολογικό ως προς το βλέμμα του. Συγκεντρώνοντας συχνά αναφορές από όλο τον κόσμο σε ένα μόνο έργο, διερευνά τον ρόλο του πολιτισμού στην υποστήριξη της εκάστοτε εξουσίας. Από την αρχιτεκτονική μέχρι την παραδοσιακή ιρανική ζωγραφική και τις περιτεχνες περσικές πανοπλίες, τα πρώτα έργα του συνδέονται μεταξύ τους εξερευνώντας τις μοναδικές ιδιότητες και τις χρήσεις του θόλου. Πιο πρόσφατες επιτελέσεις, γλυπτική και εγκαταστάσεις βασίζονται ποικιλοτρόπως στη θεολογία, την προπαγάνδα, τον πόλεμο, την αρχαιολογία και τις προσπάθειες διάσωσης εν καιρώ πολέμου, από τη Γαλλία στο Βιετνάμ και από τη Βαγδάτη στη Νέα Υόρκη. Ο Pouyan έχει πολλές ατομικές εκθέσεις σε γκαλερί, όπως η Nathalie Obadia, σε Παρίσι και Βρυξέλλες. Copperfield, Λονδίνο; Lawrie Shabibi, Ντουμπάι. Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Μουσείο Πέρα και Μουσείο Ελγκίζ, Κωνσταντινούπολη. Grey Art Gallery, NY; Μπιενάλε Yinchuan; Μπιενάλε Kochi-Muziris, Ινδία; Μπιενάλε Μυκόνου; Ελλάδα; Μπιενάλε Λαχόρης; Πακιστάν; Πύργος του Λονδίνου, Ηνωμένο Βασίλειο; LACMA, Λος Άντζελες, Μουσείο Καλών Τεχνών του Χιούστον, Μουσείο Χέρμπερτ Τζόνσον, Η.Π.Α. Βρετανικό Μουσείο, Μουσείο Victoria and Albert κ.α. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή residencies όπως το International Cite Des Arts, Παρίσι, Γαλλία. το Pegasus Art Foundation, Hyderabad, Ινδία. The Elizabeth Foundation for the Arts, NY, Η.Π.Α, το Ίδρυμα Civitella Ranieri, Umbertide, Ιταλία, το ISCP, Μπρούκλιν, ΗΠΑ, ενώ του χορηγείθηκε και η υποτροφία στο Kenneth Armitage Foundation, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο.